Sergio Pena

Entradas populares

Vistas de página en total

domingo, 17 de enero de 2010

Morre Éric Rohmer membro da nouvelle vague


Artigo:Miguel Lorenci

O francés Éric Rohmer, un dos grandes mestres do cine europeo, morreu onte en París aos 89 anos. Autor dunha vasta filmografía próxima ao centenar de títulos, este gran cineasta tratou de desentrañar coa cámara as claves do comportamento e a banalidade humanas escudriñando a cotidianidad a través dos diálogos. Creador dun peculiar e inimitable estilo narrativo marcado pola sinxeleza, tan xenial para uns como tedioso para outros, Rohmer foi un referente para sucesivas xeracións de directores. Asinou películas inesquecibles como A coleccionista, Paulina na praia ou O raio verde e series como o seu Seis contos morais. Traballos que deron a este creador independente e artesanal todos os grandes premios do seu oficio, a excepción do Óscar ao que foi candidato.

Rohmer foi un de principais creadores da chamada nouvelle vague que renovou o cine francés nos anos sesenta e setenta do século XX e sen dúbida un dos máis prolíficos dunha brillante xeración na que figuran tamén Claude Chabrol, Jean Luc Godard e François Truffaut. Margaret Menegoz, presidenta da produtora Lles Films du Losange fundada polo propio cineasta nos sesenta, confirmou que «Rohmer morreu mentres durmía o luns pola mañá». «Foi o gran cineasta de Século das Luces», afirmou unha das súas actrices fetiche, Arielle Dombasle.

Crítico

Nacido en Nancy o 4 de abril de 1920, Jean-Marie Maurice Scherer era o seu verdadeiro nome. Licenciado en Literatura e Filosofía, profesor de literatura, como moitos dos membros daquela nova onda, Rohmer foi cociñeiro antes que frade e exerceu a crítica de cine antes de colocarse detrás da cámara. Xunto a Jean-Luc Godard e Jacques Rivette fundou a revista de crítica cinematográfica Gazette du Cinema en 1950. Foi logo, entre 1956 e 1963, redactor xefe da mítica Cahiers du Cinéma, a biblia do novo cine francés na que tamén escribiron Truffaut ou Godard.

O seu primeiro guión para cine, Tous lles garçons s'appellent Patrick (Todos os mozos chámanse Patrick), foi levado á pantalla polo propio Godard en 1958. O signo do León, de 1959, foi a súa primeira longametraxe. En 1962 creou a produtora Lles Films du Losange xunto ao director alemán Barbet Schroeder e Margaret Menegoz, con quen realizou os máis de 80 traballos que constitúen o seu inmenso legado. No 2001 estreara A inglesa e o duque, atípica película ambientada na Revolución francesa. A súa última entrega foi O romance de Asrtrée e Celadón, que rodou no 2007 e presentou no Festival de Venecia.

A súa longa e indesmayable traxectoria no sétimo arte está marcada por series como Comedias e os proverbios, dos anos oitenta, e os Seis contos morais. Nelas Rohmer explorou o sentimento amoroso, os desatinos, o desamor e as relacións humanas en xeral. Nas súas películas, as conversacións sobre temas banais e cotiáns xogaron un papel estelar. Rodaba cun estilo sinxelo, sen alharacas, sen decorados nin alardes técnicos, en busca dunha simpleza na que se impón o plano xeral para o desenvolvemento de tramas sinxelas. «Nas miñas películas todo é fortuíto menos o azar», ironizaba este mestre do cine do século XX que se sentía un herdeiro de Alfred Hitchcock.

No hay comentarios: